בכתבה שדיווחה על מסעדות המוותרות על השימוש בכלים חד פעמיים אמרה רכזת הפלסטיק של צלול, לימור גורליק:
“המסעדה של חסון לוקחת חלק בפיילוט של “צלול” – עמותה להגנת הים, החופים והנחלים. “במסגרת הפעילות שלנו אנחנו מנסים לצמצם גם את השימוש בפלסטיק ובחד־פעמי במסעדות ובבתי הקפה בארץ”, אומרת לימור גורליק, רכזת תחום זיהום פלסטיק בעמותה. “ישראלים מאוד אוהבים להזמין טייק־אוויי, מה שאומר המון אריזות פלסטיק. גם אם האריזות נראות כקרטון, עדיין יש בהן ציפוי פלסטיק כלשהו.
פעמים רבות גם כשישראלים יושבים במסעדות או בבתי קפה הם מבקשים את השתייה שלהם בכוסות חד־פעמיות. יש גם כמובן את המגבונים שניתנים במסעדות בכמויות אדירות. גם אלה עשויים מפלסטיק ויש בהם שימוש אדיר. ואם נכנסים רגע לתוך מטבח המסעדה, יש את כל המוצרים שמגיעים מספקים בשקיות או אריזות פלסטיק. כל דבר שנכנס למסעדה, מגיע באריזה חד־פעמית. גם המסעדה עצמה רוכשת כלי אחסון כדי לשמור רטבים במקרר או סחורה שרוצים לאחסן. גם כל זה חד־פעמי”.
לדברי גורליק, כבר לפני שנה וחצי בנתה העמותה תוכנית מותאמת למסעדות לצמצום השימוש במוצרי פלסטיק, אך היישום, אורך זמן רב. “זה לא פשוט למסעדות ולבתי קפה”, היא אומרת, ומוסיפה שהפיילוט עם כמה מסעדות החל בעצם במסגרת תהליך הפחתה בפלסטיק שהתחיל בעיר הרצליה לפני כשנתיים וחצי ונגע בכל התחומים, לא רק בענף המסעדנות.
הקושי במהלך, אומרת גורליק, הוא קודם כל שינוי הרגלים: “המסעדות עובדות ככה שנים, הלקוחות רגילים לראות מוצר מסוים. יש הפוחדים שהשינוי עלול לעלות יותר ושזה הרבה יותר מסובך. יש הרבה אתגרים. פלסטיק זה זמין, זול, פשוט. לא צריך לשטוף, פשוט זורקים. יש כבר כמה מסעדות שנמצאות בתהליך היישום. אנחנו עוברים תהליך עם מסעדות. עוברים על כל קופסה בתוך המטבח. יש כמובן מסעדות שעוברות את התהליך באופן עצמאי, בלעדינו. אני מניחה שבקרוב זה יתפוס כפטריות אחר הגשם, ועוד מסעדות יפחיתו את השימוש בחד־פעמי”.