כחלק מפרויקט עיר ללא פלסטיק של "צלול" ועיריית הרצליה וכחלק מהשאיפה למצוא פתרון לריבוי הכלים החד פעמיים בכל שיטת ה-TAKE AWAY, יזמה עמותת צלול עריכת פילוט להמרת השימוש בכלים חד פעמיים לכלים רב פעמיים. שותפות לפילוט חברת סולראדג', חברת ReeFeel ומסעדת גוטה בהרצליה פיתוח. תוצאות הפילוט יוכלו לשמש חברות ומסעדות רבות נוספות
באזור התעשייה של הרצליה, המשתרע על שטח של 640 דונם, פועלות כ- 1,500 חברות מסוגים שונים, המעסיקות עשרות אלפי עובדים, ביניהן חברות טכנולוגיה גדולות: מיקרוסופט, ורינט, פורמולה, מטריקס ועוד. באזור התעשייה פועלים כ-100 מסעדות, בתי קפה וברים, הפתוחים ביום ובלילה. רבים מהמשרדים והעסקים באזור התעשייה מזמינים ארוחות בשיטת ה-Take away המייצרת כמויות אדירות של פלסטיק חד פעמי מדי יום. לאור נתונים אלה, החליטה עמותת צלול במסגרת פרויקט “עיר ללא פלסטיק”, לנסות לשנות את שיטת משלוח הארוחות ולהעבירה משימוש בכלים חד פעמיים לכלים רב פעמיים.
השותפות לפילוט הן מסעדת “גוטה”, חברת ReeFeel (הוקמה כחלק ממיזם zero waste community שמטרתו העלאת המודעות לנזקי צרכנות היתר, תרבות החד פעמי ופסולת הפלסטיק ולצד זה קידום שיטת צרכנות בת-קיימא), וחברת סולאראדג’ טכנולוג’יז SolarEdge Technologies שעובדיה הסכימו לוותר על הכלים החד פעמיים לטובת שימוש בכלים רב פעמיים.
במסגרת הפילוט “צלול” רכשה אריזות רב פעמיות מחברת ReFeel עליהן מוטבע לוגו “צלול” והכיתוב “נא להחזיר בסוף השימוש”. סוכם, כי עובדי חברת סולאראדג’, שיזמינו ארוחות ממסעדת “גוטה” באמצעות חברת השליחויות “תן ביס”, יקבלו את הזמנתם באריזה הרב פעמית. בתום הארוחה הכלים ירוכזו בעמדות החזרה ויושבו למסעדה, שתשטוף אותם לקראת השימוש הבא. עמדות ההחזרה פוזרו במקומות שונים בחברה. במקביל, החברה מינתה “נאמני פיילוט”, שדואגים לאסוף את הכלים ולהביאם לנקודת איסוף מרכזית בבניין הראשי. הפילוט מלווה בחומרי הסברה, הכוללים סרטון קצר שמוקרן על מסכי טלוויזיה הממוקמים בלובי ובמרחבים הפתוחים. רול-אפים להסברת הפיילוט מוקמו בלובי והם מסבירים את חשיבות החזרת הכלים. בתום הפיילוט יערך סקר שביעות רצון.
באם הפיילוט יעלה יפה, ניתן יהיה להרחיבו לעסקים נוספים באזור התעשייה ובכלל הארץ. יצוין, שעסקים רבים אחרים ברחבי הארץ עוקבים אחרי הפילוט מתוך כוונה לאמצו.